Zelfs wanneer de duurzame inspanningen geleverd worden, lukt het je als ondernemer niet altijd om dit kenbaar te maken aan je medewerkers en klanten. Daardoor maak je wel vooruitgang op ecologisch gebied maar dreig je alsnog voorbij te gaan aan de verwachtingen van je stakeholders.
Effectieve communicatie is voor vele ondernemingen een uitdaging in deze hoog digitale samenleving. Neem daarbij het risico op greenwashing en onze typisch Vlaamse bescheidenheid en je ziet meteen dat te weinig ondernemers communiceren over duurzaamheid.
Het maximaliseren van je duurzame inspanningen, naast de impact op mens en milieu, doe je via communicatie.
Tijdens het traject Sustainability communicatie zetten we in op je interne én externe communicatiestructuur. Centraal staat het verweven van duurzaamheid in de bestaande structuren en het opbouwen van geloofwaardigheid.
Tijdens de focusdagen duiken we met de verantwoordelijke voor marketing en communicatie in de duurzaamheidscommunicatie. We bekijken de kansen en risico’s die daarbij komen kijken.
Tijdens de implementatieperiode kan je testen en proberen. En sta ik altijd klaar voor gericht advies en feedback. Samen gaan we gericht met jouw uitdagingen aan de slag.
Dit traject is specifiek ontworpen om marketing- en communicatieverantwoordelijken te ondersteunen in de implementatie van duurzaamheidscommunicatie.
Afhankelijk van jouw voorkeur kan dit op jouw kantoor of op locatie.
Ja. Communicatie is het maximaliseren van de voordelen van jouw inspanningen in duurzaamheid. Zonder actie kan je niet communiceren dus voor dit traject moet een actieve inzet aanwezig zijn.